31 Mart 2008 Pazartesi

ÇİFTLERİN DÜNYASINDAN UZUNCA BİR MOLA...


Uzunca bir zamandır bekar arkadaşlarımla vakit geçiriyorum ve de şunu fark ettim ki bekar insanların sohbetlerini, muhabbetlerini çok özlemişim. Uzun ilişkilerim olmadığı için, beceremediğim için çiftler dünyasına her zaman uzak olmuşumdur. Ya da bir iki haftalık seyahatler düzenlemişimdir zoraki, ancak daha öteye gidememişimdir hiçbir zaman. Belki de bu yüzden çiftlerle vakit geçirmekten veya uzun süreli ilişkisi olanlarla vakit geçirmekten her zaman rahatsızlık duymuşumdur. Sonuçta ortak noktamız yok... Ben de paylaşımcı olmak adına çiftlerin sevmediğim noktalarını madde madde yazmaya karar verdim.



  1. Kalabalık bir grupla beraber geçirilen bir akşamda eğer bolca çift varsa, insanlar arasındaki iletişim zayıftır; çünkü sevgililer ilgilerinin 60%'ını birbirlerine vermekten başkalarını göz ardı ederler, dikkatlerini diğerlerine vermezler. Siz de bekar bir insansanız dikkatinizin 100%'ünü başka insanların sizi nasıl geçiştirdiğine, sallamadığına verirsiniz.

  2. Eğer çiftlerin olduğu bir ortamdaysanız birbirleriyle bolca cilveleşmelerine tanık olursunuz ve de bu davranışları gözünüze gözünüze sokulur. "Bak benim sevgilim var..." gibisinden aklınca nispet yapılır. Siz de bir bekar olarak kendinizi itilmiş hissedersiniz.

  3. Eğer yakın bir arkadaşınız sevgilisiyle kavga etmişse akıl danışacağı en son kişilerden biri genelde bekar olanlardır. Ne de olsa kelin ilacı olsa başına sürer prensibinin mevcudiyeti söz konusudur.

  4. Geçirilen bir akşamda eğer bolca sevgili mevcut ise "yazık" manası taşıyan: "Merak etme bir gün senin de karşına birisi çıkar" tesellilerini dinlemek zorunda kalırsınız. Bir de bu sözler sarfedilirken ki bakışlar, çatılan kaşlar ve de hüzünleştirilen ses tonu cümleyi daha rahatsız edici hale getirir.

  5. Yaşadığı ilişki yüzünden en yakın arkadaşlarınızı tanıyamaz hale gelirsiniz. Hayat tarzları değişir, evcimen olurlar.

  6. Bir zamanların keyifli ve uzun sohbetlerinin yerini dert yanmalar, "Bunu bana nasıl yapar?" gibisinden yakınmalar alır.

  7. Gece dışarı çıkarken o kadar çiftle beraber kapıdan içeri girerken kişi kendisini sap ve de kaybeden gibi hisseder. Özellikle bir gece kulübüyse ve de kız erkek denkliğine bakılıyorsa aradan kaynayıverirsiniz, bir nevi görünmez olursunuz.

  8. Eğer yine hep beraber dışarı çıkılmışsa çiftlerin arasında çıkan kavga ister istemez dışarıya yansır ve de diğer insanların da gece boyu keyfi kaçar. Genelde sebep kıskançlıktan kaynaklanır ve de dolaylı yoldan kavganın faturasını geceniz mahvolarak siz ödersiniz. Hele bir de ertesi gün muhakkak barışırlar, siz de gerildiğinizle kalırsınız.

  9. Yıldönümü veya sevgililer günü gibi diğer kutlama zamanlarında yapayalnız kalırsınız ve içten içe özenir, kıskanırsınız.

  10. Sevgililerin birbirleriyle oynadıkları evcilik oyunlarına maalesef tanık olursunuz. Şahsen ben "Canım dışarısı soğuk montunu al", "Bulaşık makinasını çalıştıracağım koyacak birşey var mı?" gibisinden anaç ve de "caring" cümleleri duydukça irkiliyorum.

  11. Yakın bir arkadaşınıza oturmaya gittiyseniz, kişi "saatlik rapor" vazifesini yerine getirmek adına telefona sarılır ve de saatlerce konuşur sevgilisiyle, sizin varlığınızı görmezden gelerek. Kendi kendinizi televizyon izleyerek veya bulduğunuz bir gazete veya dergi ile teselli edersiniz.

  12. Eğer bir çift ile aynı odada veya mekanda bulunuyorsanız birbirlerine sarf ettikleri aşk ve sevgi içerikli ancak bir o kadar da gevşek ve komik zamirlere maruz kalırsınız. Misal: "aşkısı", "meleğim", "bebişim",...vs.

  13. Karar vermeyi gerektirecek bir durumda demokrasiden ziyade sevgilinin istediğinin olması da bir diğer nefretlik duygudur. Örnek: A:Hangi filme gidelim? B: Ece hangisini isterse ona gidelim.

  14. Eğer arkadaşınız, kız arkadaşı ve siz bir arabadaysanız ön koltuğa oturan kişi olarak tercih edilmezsiniz. Üstelik vites üzerinde birleşen elleri gördükçe de o koltuğa asla oturamayacağınızın farkına varırsınız.

  15. Eğer arkadaşınızla bir program yapacaksanız hesaba katılacak bir diğer unsur ise sevgiliden izin almak. Arkadaşınız erkek ise sevgilisi tarafından "güvenilmez" ilan edilirsiniz ne de olsa kız, erkek arkadaşının bekar olan siz ile vakit geçirmesinden hiç hoşnut kalmaz.

  16. Her ne kadar acı ve de kaçınılmaz olsa da yıllardır tanıdığınız, en yakın arkadaşınızın gözündeki yeriniz birkaç aylık kişi sayesinde iknci plana itilir ve de vaktinin büyük bölümünü o kişiyle geçirir. Artık pek sık aranmazsınız. Fakat şu unutulur ki insanlar gelip geçicidir, arkadaşlıklar kalıcıdır.

  17. Kalabalık bir grupla gidilen tatilde çiftler denizde sarmaş dolaş aşk yaşarken siz de tek başınıza şöyle bir ileriye açılırsınız ya da sahilde kumdan kale yaparsınız.

  18. Arkadaşınız, sevgilisinin özel bir günü geliyorsa (doğumgünü, yıldönümü) yardım etmeniz için sizi ikna eder; hediye seçimi, yapılacak süpriz gibisinden aktiviteler için. Düşünürsünüz, mağazaları gezersiniz kısacası vaktinizi harcarsınız ve sonunda bütün övgüyü ve teşekkürü arkadaşınız alır.

  19. Kimi zaman kavga etmiş sevgililer arasında arabuluculuk yapmanız gerekebilir, hatta sırf arkadaşınızın ilişkisini kurtarmak adına yalan söylemeniz ve de "kötü insan" rolünü oynamanız istenebilir. Herşey düzelince kötü olduğunuzla kalırsınız.

  20. Çiftlerin bolca bulunduğu bir ortamda sıklıkla eleştirilirsiniz hatta çok biliyorlarmışçasına bir de akıl vermeye kalkarlar; "........ yüzünden kimseyi bulamıyorsun kendine" gibisinden.

  21. Bir müddet sonra çiftler organizma halini alırlar ve de tek beyin halinde karar, idrak, beğeni vs. mekanizmaları çalışır. Aynı kitabı okurlar, biri dışarı çıkmayacaksa öteki de çıkmak istemez, uyumlu kıyafetler giyerler, vs... Siz de evvelinden tanıdığınız kişilerin bu metamorfozlarına tanık olur sinirlenirsiniz.

Bir an heyecanlandım ve de ne yalan söyleyeyim devam edesim geldi. Tanrı'ya şükür ki burada birçok kişi çift değil veya en azından olanlar ise "diğer yarılarından" kilometrelerce uzaktalar. Adam gibi sohbet edebilmeyi, dilediğim gibi dışarı arkadaşlarımla dışarı çıkmayı özlemişim. Ayrıca şunu da fark ettim ki maddeleri sıraladıkça ayrı bir irkilme hissiyle "çift" olmayı reddetmek istiyorum. Yukarıdakiler gözümün önüne geldikçe sanırım daha çok uzun bir süre bekar gezeceğim, mümkün mertebe bekar arkadaşlarımla...



11 yorum:

si-men dedi ki...

ben bekarım
pek de bir memnunum bu halde
maddeleri görünce uzun süre bekar arkadaşlara takılmaya karar verdim,
arkadaş olalım mı, madem kalıcıymış....

kız gözüyle bir madde eklemek de istiyorum ki, en yakın kız arkadaş olarak genelde arkadaşınızın sevgilisi hakkında her detayı bilirsiniz, önemli şeyler öğrenmek yerine 3. bir insanın hakkında saçma sapan bilgilerine tanıklık edersiniz, yeri gelir öpüşürken gözü açık mı kapalı mı onu da öğrenirsiniz, sonra onlar ayrıldı mı arkadaşınız hatırlamak istemese de zihninizde yer eder bu 3. kişi!

sürekli sevgililerinden bahseden insanlara da ayrı bir sinir oluyorum :/

Hollystone dedi ki...

Ya süper bir yazı olmuş. Okurken çok eğlendim.

Kendime bir pay da biçtim. Hatta ben genelde sahil kenarında kumdan kale yapmaya çalışan gerizekalı olarak kaldım.

Ama kesinlikle Si-Men'nin dediği gibi genelde sevgili hakkında herşey bilinir ve nedense bir süre sonra zihinde yer eder. Korkunç.

Ralphius dedi ki...

Ya her ikiniz de çok doğru söylüyorsunuz... Şu Friends dizisindeki gibi çooook uzun süren kalıcı arkadaşlarım var ve bunların arasında bekar gezen tek tip benim. İnanın kimin neye kızdığının neyi sevdiğinin çetelesini ister istemez tutmak durumunda kalıyorum. Aslında insanların ilişkileri iki kişi arasında kalmıyor. Adeta bir "orgy" misali :) kalabalık aşklar yaşanıyor. Berbat bir durum eğer ki arkadaşım sevgilisinden ayrılırsa kaldığı yerden devam edecek kadar bilgim var ne yazık ki. Hele ki bütün dostlarımın ilişkileri göz önünde bulundurulacak olursa herşey çok bir poligamy geliyor :)

Hollystone merak etme bir gün elbette o kaleleri yıkacağız iyi veya kötü. İşte o gün denizdeyken sahilde kalanlara şöyle göz ucumla keskin bir bakış fırlatacağım. Nihayet manasında :)

Hollystone dedi ki...

Amen! :)

si-men dedi ki...

neden blog yorumlarında bana verilmesi gereken cevaplar atlanıyor,
ikinizi de döverim her türlü
ralph dedim ki "arkadaş olalım mı, madem kalıcıymış.... "

ama ihmal edersen beni uğramam hiç :p
şaka şaka uğrarım ama yorum bırakmam :)

Ralphius dedi ki...

Yavrum kıyamam ben sana, alınır da hemen :) Olalım tabii ama kimseyle çıkmaman ve evlenmemen kaydıyla... Desperate'lığımı üzerimden atmak adına başka bir öreneğe bakmalıyım :)) Şaka bir yana o insanlar gibi olmadığın sürece herşey iyi ama şu da bir gerçek ki illa ki o çiftler gibi olunuyor, üçüncü şahıslar da buna tanıklık ediyor...

Adsız dedi ki...

ne güzel yazmışsın okurken sinirim bozuldu.

Ralphius dedi ki...

Valla benim sinirlerim bunları tam gaz her gün yaşarken bozuluyordu :)

si-men dedi ki...

tabii artık ben varım
bozulmuyor sinirlerin :p

Hollystone dedi ki...

Yeni yazı ne zaman Ralph? Bekliyoruz. Yoksa sen de Si-men le tatile mi çıktın?

Adsız dedi ki...

Bunların farkında olan bizler gibilerden ziyade, yukarıda bahsi geçen tarzdaki çiftlerin okuması dileğiyle... :))

Korkarım Misafirlerimiz Var Jonathan

Visitor Map